V tomto článku sa spoločne pozrieme na niektoré z najhlúpejších rozhodnutí, ktoré kedy podnikanie prinieslo. Mať dobrý nápad je ešte celkom dosiahnuteľné, lenže mať funkčný plán je ešte o niečo ťažšie. Pozrieme sa však aj na prípady, kedy už i len pri prvom kroku, teda nápade, vidíme neúspech.
Toto prvý zlé rozhodnutie ktoré opíšem, malo otrasný nápad. Neviem, čo si od toho zakladateľ sľuboval. Buď sa jedná o hlúpy a nevydarený žart, alebo hlúpy omyl.
Sladkosti s názvom AYDS
Áno, takýto názov zabalených čokolátok existoval. Snáď ani nemusím opisovať, prečo mali neúspech. Ak zmeníme Ypsilon na písmenko I, máme pomenovanie zákernej a v tej dobe rozšírenej choroby. Vyslovuje sa rovnako a skrátka názov je urážlivý i nevhodný, navyše každý po prečítaní názvu čokolátok stratí apetít. Bolo tu ešte možné riešenie a to premenovať značku týchto čokolátok. A viete ako ju premenovali? Diet Ayds. V roku 1988 oficiálne zmizli z predaja a tak im treba!
Selfie si ľudia mohli robiť už v sedemdesiatich rokoch minulého storočia!
Firma Kodak zaoberajúca sa fotoaparátmi, bola dekády v tomto obore asi najznámejšia. No nikto nie je dokonalý. V sedemtesiatich rokoch najali zamestnanca, ktorý prišiel s nápadom a dokonca aj realizáciou, kedy jeho fotoaparát mal podobu, akú ju poznáme dnes. Obsahoval veľký displej, na ktorom sme mohli ihneď vidieť podobu fotky a to vo veľkosti i kvalite ako originál. No v tej dobe to bolo niečo nové a žiaľ, neakceptovateľné. Firma Kodak bola proti takémuto typu dizajnu. Takže ak by nápad a patent odsúhlasili, selfie a nadčasové fotografovanie si mohli užiť už naši rodičia v sedemdesiatich rokoch minulého stotočia. No žiaľ, nápad svojho zamestnanca i predaj zamietli. Teda v tomto období existoval typ fotografovania, kedy sme museli čakať na minutie celého filmu a následné zdĺhavé vyvolávanie.